Tímto rychlo-testem prochází denně miliony webových prezentací. A mnoho z nich neuspěje. Přitom by leckdy stačilo málo. Pojďme se tedy podívat na zoubek jedné ze zásadních „maličkostí“, která na první dobrou každému návštěvníkovi napoví, jestli žijete v době kamenné – anebo době mobilní.
Mobilní revoluce v plném proudu
Jistě rádi nostalgicky vzpomenete svoji legendární Nokii 3310, ale telefon, který pravděpodobně nosíte v kapse dnes, bude z hlediska funkcionality i technologie o pár světelných let jinde. Snad žádné jiné odvětví neprošlo za posledních deset let natolik dramatickým vývojem, jako právě oblast mobilních telefonů – a mobilních zařízení celkově. Důvod se nabízí. Rychlá doba potřebuje rychlá a pohotová řešení. Pryč s pevnými linkami, pryč s malými displeji. Naopak – být online ve dne v noci a doma i na ulici využívat přístup k informacím a společenskému dění, se stalo nedílnou potřebou moderního člověka.
Co tedy váš web? Jde s dobou a umí uspokojit náročné uživatele internetu, kteří se díky chytrým telefonům připojují k síti v čekárnách ordinací, v dopravních prostředcích a mobil z ruky nedají často ani na toaletách?
Důraz na adaptabilitu obsahu jako prioritní zájem
Přežije jen ten, kdo se přizpůsobí – chtějte nebo ne, tento zákon platí i pro webové prezentace, respektive jejich zobrazení na různých typech zařízení, s různorodými velikostmi obrazovek. Pokud totiž nastane scénář, že se při prvním načtení vašich webovek zobrazí jen půlka titulního obrázku, plus levá třetina textového pole, nutíte návštěvníka do nezávidění hodných aktivit. „Scroll bars“ - česky posuvníky se mohou tvářit jako výborní pomocníci, ale koho dnes baví posouvat, zvětšovat, zmenšovat a zase posouvat? I při sebehodnotnějším obsahu a grafice riskujete, že vašeho návštěvníka přestane tato titěrná práce bavit a stránky opustí.
Jak z toho ven? Dodržte základní pravidlo každého správného obchodníka, tedy, váš zákazník - váš pán, a připravte návštěvníkům svého webu takové prostředí, které si s jejich zobrazovacím zařízením bude rozumět.
Responzivní webdesign jako odpověď na „dobu mobilní“
Najměte si předně šikovného člověka, kterému záleží na vlastních výsledcích a rád dělá věci pořádně. Zadejte mu jasný úkol, aby váš současný web odpovídal potřebám moderních uživatelů a byl pro ně příjemné místo. Jednoduše - řekněte si o responzivní webdesign.
Responzivní webovky se umí vypořádat se všemi druhy obrazovek, jsou jako chameleon, který se v mžiku přizpůsobuje svému prostředí. Co to reálně znamená? Prohlížeč každého zařízení dostane vždy dopředu informaci o tom, jak má pro danou velikost obrazovky upravit vzhled hlavnímu menu, přeskládat boxy, optimalizovat velikost obrázků anebo přizpůsobit písmo. Cíl? Obsah čitelný jak pro uživatele chytrých telefonů, tak full HD televizí a to se zachováním hlavních grafických prvků. Je tak vždy rozpoznatelné, že se jedná o ten samý web.
Zůstanu tu? Ano!
Pravděpodobnost, že vaše webovky úspěšně projdou intuitivním rychlo-testem, se s responzivním webdesignem zvyšuje o desítky procent. Na první pohled je totiž jasné, že máte zájem, aby se u vás uživatel „cítil pěkně“. Responzivita a celková technologická vyspělost webu současně napovídá, že od vás může zákazník čekat proklientská řešení a kvalitu i v samotných produktech.
Pokud jste tedy došli k názoru, že chcete váš současný web posunout na vyšší evoluční level a dodat mu potřebnou dávku technologické lehkosti a přehlednosti, budu vám rád průvodcem. Jak při úpravě stávajícího, tak tvorbě nového webu si dávám záležet, aby webová prezentace měla vždy ty nejlepší předpoklady k úspěchu. Tedy samozřejmě – byla pro všechna smart zařízení i ona sama skutečně „smart“ a žila v „době mobilní“.
Publikováno: | Téma: Nástroje a aplikace